hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| 463هکتار مرتع گلستان خلع ید شد

گلستان| 463هکتار مرتع گلستان خلع ید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تشکیل ۹۲۹ پرونده تخریب و تجاوز به عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۴۶۳ هکتار مرتع خلعید شد.

ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۹۲۹ پرونده تخریب، تجاوز، قطع درخت، تعلیف غیرمجاز دام در استان تشکیل شد که به در رسیدگی به این پرونده‌ها در دستگاه قضا ۴۶۳ هکتار مرتع و ۲۸ هکتار جنگل خلعید شد.

او به جزییات بیشتر پرونده‌های تشکیل‌شده اشاره و بیان کرد: ۱۱۲ پرونده تخریب و تجاوز به مرتع، ۶۸ پرونده تخریب و تجاوز به جنگل و یک مورد پرونده زمین‌خواری اراضی ساحلی تشکیل‌شده بود که با حکم قضایی ۴.۸ هکتار از اراضی ساحلی گلستان خلعید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: بازدید خبرنگاران از پروژه‌های بیابان‌زایی، تشکیل میز خدمت، توزیع رایگان نهال، بازدید مشترک دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا از مشکلات اهالی شمال استان و نشست در روستای چپرقلی، بازدید از طرح مدیریت جامع استان در حوضه آبخیز چلچای مینودشت، تقدیر از همیاران طبیعت و ... از برنامه‌های استان در هفته منابع طبیعی است.

او با بیان این‌که امسال با تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای طرح‌های آبخیزداری ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای انجام طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی به گلستان اختصاص یافت، اضافه کرد: اعتبار مصوب امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ۴۷۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲۹۰ میلیارد آن تخصیص‌یافته است.

قزلسفلو از توزیع ۹۵۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: توزیع نهال را از هفته‌های گذشته آغاز کرده‌ایم و امسال ۵۰۰ هزار نهال زراعت چوب و فضای سبز (اکالیپتوس و صنوبر) و ۴۵۰ هزار نهال مثمر که از این میزان ۱۷۰ هزار اصله آن گل محمدی است، توزیع می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد